Selecteer een pagina

Waarmee kan een Nederlandse supermarktketen zich onderscheiden? Met lage prijzen? Twee voor de prijs van één? Vers? Nee, niets van dat alles. De supermarktketen die echt het onderscheid wil maken en binnen een maand een omzetplus van minimaal 5 tot 10% wil maken, zorgt dat er handige/vriendelijke inpakkers staan aan het eind van de band. Als klant zet je je tas neer en de rest wordt voor je gedaan. Mag gerust 50 cent of een euro meer kosten, want dat inpakken is de grootste ramp die een winkelend mens kan overkomen (op twee met stip: te lange rijen voor de kassa).

Hoe men aan de inpakkers komt? Doe een oproep in de Nederlandse dagbladen en begin als proef in de grote steden. Geef de inpakkers een minimumsalaris plus een dagelijks boodschappenpakket en geef de fooi van de klant rechtstreeks aan de inpakker. Stoomcursus ‘aardig en behulpzaam zijn’ erbij en je zult zien: elke landing in de supermarkt wordt een feestje!